Kårkväll

Igår var det som säkert alla har koll på, torsdag. Torsdagar är givna dagar för alla studenter vid Högskolan Dalarna, eftersom det är då det är kårkvällar. Nu räknas jag väl inte riktigt som student eftersom jag gjort ett uppehåll i mina studier. Men eftersom jag inte var schemalagd till att jobba idag så kände jag ändå att jag kunde unna mig att gå ut, läsårets första kårkväll och allt.

Martin, Lars och Niklas kom hem till mig för att förfesta lite. En väldigt lugn och avslappnad sådan där det var måttligt med dricka. Istället blev det desto mer fart i baren på Tenoren senare. Kö överallt och bra tryck kan man summera kvällen med. Det måste varit en ny DJ, för det var mer varierad musik än övriga tillfällen då jag följt med (även om de inte varit så många). Allt från Magnus Uggla till metal dansades och tjoades det till.

Det märktes att det var mycket folk där, inte bara för att det var kö, utan även för att det tog slut i baren. Allt eftersom kvällen gick verkar det som att allting tunnades ut. Tycker nästan lite synd om de som frivilligt ställer sig i baren på kåren. Men bara nästan.. De får ju även sin belöning för det, även om det inte består av lön.




Bjuder på en bild från ett kårbesök den 23 april 2009.



Mitt i allt vimmel träffade jag på Sara, lika energisk som vanligt. Malin, lika sprallig och glad som annars. Jag träffade även på ett bekant ansikte från min barndom. Elin, en som jag knappt umgåtts med sedan 6:an-7:an har flyttat upp hit för att läsa på högskolan. Tänka sig att två töser från lilla, lilla Bjärlöv skulle hamna i samma stad, så långt hemifrån..



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback