Vart tog julen vägen?

Nåja, jag vet att julen är först om en vecka. Men all julstämning som fyllde atmosfären runt mig verkar ha försvunnit. Om en vecka är det julafton men det känns som om det vore november. Julklapparna ligger på bordet och väntar på att bli inslagna, imorgon ska vi baka julgodis och ikväll ska tomtarna upp. Utanför fönstret ligger snön fortfarande kvar och adventsstjärnor lyser i fönstren. Men vart har all jul tagit vägen? När slutade folk gå och nynna på julvisor? Varför har det blivit plusgrader ute så att snön börjar smälta?

Som en typisk skåning kan jag inte minnas att jag haft en enda riktigt vit jul. Har varit med om att det varit slask något år, men det är inte samma sak. Jag menar minusgrader, decimetervis med snö så man inte ser ett enda grässtrå.. I år är det meningen att jag ska få min första riktiga vita jul. Men det känns som att i år vill inte den där julkänslan riktigt infinna sig. Den där glada stämningen som brukar finnas hos mig väldigt tidigt måste har kommit fel någonstans, för här är den inte.. Jag hoppas på att den kommer imorgon när alla tomtar är uppe, efter vi åkt snowboard i snön och efter vi har  bakat julgodis.Hoppas..

Kommentarer
Postat av: Daniel

Snön smälter så sakta att du inte märker det. Skulle du ha mätt för ett par dagar sedan och nu skulle du märka skillnad:P

2008-12-17 @ 23:14:29
URL: http://danielhindrikes.se
Postat av: Isabelle

håller med vet inte vart vår vinter tog vägen, snart har all snö försvunnit, och vi hade ett bra tjockt lager, men nu ser det ut som vid advent, hoppas det blir kallt igen så vi får mer snö igen, det gör mycket av min julkänsla.



jag mäter mig i mina gamla försmå kläder som passar igen :-) wiiee..

2008-12-18 @ 11:09:55
URL: http://isabellehedman.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback