Semester

Schemat för höstens kurser börjar sakteliga komma upp på högskolans hemsida. Med detta följer en närmast panikartad jakt efter datum då vi kan ge oss ut på vår efterlängtade solsemester.
Man skulle nästan kunna fråga sig om schemaläggarna hade koll på det, och bara därför att, bestämt sig för att göra det svårt för oss. De dagar jag har föreläsning är Martin ledig och de dagar han har föreläsning är jag surprise surprise ledig. En eller ett par föreläsningar kan man missa känner jag. Men inte mer än så på en vecka. Då missar man för mkt.
Vi har kanske hittat en vecka vi kan åka, om vi bara kunde sudda ut det där om som står framför.. Vi ska ju även lyckas hitta på ett datum då vi kan åka ner till Kristianstad och hälsa på. Helt plötsligt frågar man sig vart hösten tagit vägen? Den har ju inte ens börjat!
Nog måste vi väl lyckas plussa ihop lite dagar här och där som blir tillräckligt för att vi ska få ligga på en solig sandstrand någonstans och fortfarande få åka hem till min kära mamma o pappa?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback