Resdag 5 - Hemresan

Likt prinsessan på ärten ligger jag och vänder och vrider på mig. Jag var lite dum som valde sängen till höger (som är en bäddsoffa). Första natten på den gick jättebra, men nu den andra morgonen känner jag mig stel. Man rullar bara ut en tunn madrass ovanpå soffan ungefär som på farmors, fast hennes är mycket mjukare. Martins säng däremot är mycket mjukare och skönare. Så ska nog invadera den ett par timmar framåt innan vi börjar närma oss hamn.
Denna morgon är personalen snäll och nöjer sig med att ropa ut det de vill ha sagt i högtalarna ute i korridoren istället för inne i vår hytt på högsta volym. Måste säga att jag tycker bättre om den här metoden istället för den vanliga proceduren. Nu ska vi åka hemåt! Vi stannar väl för lunch vid Hallsta krog gissar jag på.
Kan inte låta bli att jämföra skillnaden mellan lunchen på Hallsta krog och på Á la carten igår. Martins rätter båda dagarna påminner väldigt starkt om varandra. Igår åt han kycklingfilé med paprikasås och grönt ris. Idag äter han kycklingfilé med tacosås och ris. Mer än dubbelt så mycket mat för mindre än halva priset. Nu ska vi fortsätta färden hem till lilla pågen ♥ Undrar just om han har saknat oss?

Kommentarer
Postat av: kerstin

hej

det verkar ha varit en trevlig resa och ni har haft det skönt fastän sömnen inte har varit den bästa kram

2011-04-30 @ 20:49:55

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback