Semester


Då var semesterplanerna i full gång på jobbet. De håller på att lägga scheman för sommaren.
Jag hade tagit ledigt i 1½ vecka för att kunna klaffa in det med martins sommarjobb (som han förhoppningsvis får), till att kunna åka ner till mina föräldrar i juli. Bam bam bam! De vill att jag ska jobba hela veckan. Följdaktligen har jag en halv veckas ledigt då jag kan åka ner, med eller utan Martin. Jag hade ju kunnat säga nej till jobbet den där veckan, det hade jag. Men jag såg en bunt sedlar rulla innanför mina ögon. I det läget kunde jag inte säga nej.

Istället har jag tagit ledigt måndagen efter midsommar. Tänkte att då får jag i alla fall några dagars semester i sommar. Annars, enligt det preliminära schemat jag fick se, så jobbar jag varenda dag hela sommaren. Finns ett ord som blinkar i min skalle Cash!

Får ta en vecka ledigt i höst istället och åka ner till mamsen o papsen. Sommaren är alltför givande för något annat än jobb.






Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback