Promenad

Jippie! En av mina absoluta favoritformer när det gäller motion verkar äntligen bli på modet igen; nämligen att promenera. Det finns få saker som är så skönt som att få sträcka ut benen i en rask promenad. Nu verkar det som att även som att en skribent på Aftonbladet fastnat för detta.

Att promenera är för mig en skönt alternativ till att springa. Det blir inte lika hög belastning för mina leder samtidigt som jag får upp flåset och bränner kalorier. Inte för att jag räknar dem. För mig är det viktigare att jag känner mig pigg, fräsch och att jag är i bra form. Det är även ett utmärkt tillfälle för mig att rensa skallen.



Så nu när solen börjar titta fram, snöra på er skorna.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback