Att göra eller att inte göra

Fredag idag. Weei. Eller, så borde jag känna. Istället känner jag..ingenting speciellt. Vill mest bara krypa ner i soffan o mysa med katterna. Är katt- och husvakt. Martin o hans familj är i Grövelsjön. Så jag, Caesar och Snuttan myser ikapp. Om jag ska va ärlig så är det jag som sitter i soffan o myser med mig själv. Snuttan ligger uppe på Martins säng och snarkar. Caesar härjar runt. Han verkar lite orolig. Det var länge sen jag tog med honom dit.

Han verkar ganska imponerad, på gränsen till besatt av Snuttan. Det är väl den enda riktiga kontakten han har haft med andra katter.. Han följer efter henne överallt, är framme och luktar på henne, vill lägga sig bredvid henne. Snuttan är en fin gammal dam, hon vill helst få dra sig tillbaka i lugn och ro. Inte ha någon liten pojkvasker som ränner runt o härjar med henne. Varenda gång hon sätter honom på plats ser han förnärmad, skamsen och förvånad ut.

Har funderat lite fram och tillbaka om jag skulle skaffat ett syskon till Caesar. Hittills har jag slagit ifrån mig tanken, av flera anledningar. Den största anledningen är att Caesar vill ha väldigt mycket uppmärksamhet. Att ha en katt till skulle innebära att han måste dela uppmärksamheten.

En annan anledning till att jag inte har skaffat någon mer katt är av praktiska anledningar. Det är för trångt med två katter i min lilla etta. Jag märker på Caesar att den är för liten för honom. För att inte tala om hur det skulle bli med utfodring, kattvakt osv.

Men på senare tid har jag ändå börjat tänka att kanske kanske vore det inte helt fel med en till. Caesar skulle ju då ha sällskap medans jag jobbar/är i skolan. Innerst inne vet jag att det inte kommer bli så. Det är bäst så som det är nu. Caesar får all min uppmärksamhet som han behöver.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback