Skåp


Igår var jag och babe på fyndjakt. Vi åkte och tittade på ett vitrinskåp. Båda bilarna var isönder så Hinken fick ställa upp och agerade skjuts ut till Hovgården.

Det var ett vitt skåp, ca 170 x 170. Vitt med svarta knoppar och glasdörrar upptill. Nertill fanns ett skåp och några lådor. Det behövs en liten övergång med målarpensel, den har vissa små skavanker. Men tror faktiskt det kommer bli kanon i nya lägenheten sen. Åhh va härligt att säga de orden: nya lägenheten! Nästan för bra för att vara sant. Och nu är det 3 veckor kvar! Ska ringa runt lite idag (igen) och fixa kring flytten. Vi hoppas på att få nycklarna till den 12:e. Sen blire till att jobba.

Kanske ska berätta lite mer om lägenheten. Det är en tvåa på 59 kvadrat. Belägen i ett mysigt område som kallas för Forssa. Den ligger väldigt nära älven. Det jag gillat med min nuvarande lägenhet är just närheten till älven,. Jag är glad att jag inte behöver ge upp den för att få komma närmare till skolan och vännerna. Lägenheten ligger på första våningen. Det kommer bli lättare när vi flyttar in, men det kommer även vara lättare att ta ut Caesar och hålla koll på honom medans han är ute.

För att gå tillbaka till skåpet. Hinken och Martin hade lite bekymmer med att baxa upp skåpet på släpet. Visserligen gick det att dela det i fyra delar, men vi fick lägga en del inne i bilen för att få plats ändå. Oh well, jag stod mest och titta på och sa åt dem hur de skulle göra. Det är arbetsfördelning det. Det är tapet på den bakre skivan, lite hafsigt gjort. Får jag som jag vill (vilket jag hoppas på) så kommer den skivan att målas om i mörkgrått. Först tänkte jag svart, men det blir nog lite för mörkt. Mörkgrått kommer bli en skön kontrast. Jag vill försöka få in lite mer grått. Det kommer bli ett skönt mellanting.

Vi gjorde även två fynd i mindre storlek på loppisen i Falun i lördags. Två små tavlor. Supersöta! Ska försöka lägga upp bilder senare så ni får se..



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback