Helg

Jaha, då var ännu en helg till ända. Men måste säga att den varit väldigt innehållsrik! Vårphlödet i fredags var kanon! Riktigt lyckat måste jag säga! Grym musik, mycket folk och god mat :)

Igår fyllde som sagt min älskling år. Han blev riktigt överraskad när vi kom hem halv fyra från Vårphlödet och fick öppna första presenten. Vad som var i? Bam bam bam. Ett grattis-kort! Gissa om han inte hade väntat sig det! Resten fick han öppna efter vi sovit några timmar. Av mina föräldrar fick han en bordsvärmare (som jag hjälpt till o fixa). Och den riktiga presenten från mig var en Jägerplunta. På kvällen lagade jag gorgonzolabiffar med gorgonzolasås och pommes. Eller jag och jag, vi lagade. I min familj är det tradition att födelsedagsgrisen får bestämma maten. Det råkar vara Martins favoriträtt. Varje gång han får va me o bestämma o vi ska göra nå lite finare så brukar han föreslå just gorgonzolabiffar.

Idag har väl inte varit så speciellt. Har tvättat, eller försökt tvätta. Hann med att köra 3 tvättar i tvättmaskin och 2 av dem i torktumlaren på fyra timmar!? Det är helt sanslöst vad dålig torktumlaren är dålig! Ska bli så skönt att slippa den! Martin och Lasse har skrivit på sitt projektarbete. Jag kom dit lite senare och fixade käk. Håkan tittade också förbi lite spontant. Skitkul!

En annan trevlig sak som hänt i helgen är att jag och Martin nu bestämt vi ska berätta för alla att vi flyttar om en månad. Jepp, ni har läst rätt. Om en månad bär flyttlasset iväg. Ska bli så himla skönt att slippa den här lägenheten och allt den innebär! Nu ska jag ner till tvättstugan och se ifall den sista tvätten blivit torr. Efter en och en halv timme så kan man bara hålla tummarna och hoppas.

Kommentarer
Postat av: Elin

Blir det till en större lägenhet då?

2010-04-24 @ 15:50:16
URL: http://derapfelstrudel.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback