Läskig dröm

Nu har jag just placerat mig i stolen på jobbet. Ska börja jobba om ett par minuter. Men gissa om jag är trött! Det är måndag idag och jag har dessutom inte sovit så bra inatt. Av någon anledning kunde jag inte sluta drömma om att du knuffade och/eller övertalade mig att gå på ett visst ställe.

Vid första anblicken såg det ut som en stor mörk vattenpöl, där någon lagt små plankor för att man skulle kunna gå över. Det var massor med folk framför och bakom mig. Man gick som på ett led. Men av någon anledning ville jag inte. Det var några jag inte känner som gick före, och du gick bakom mig. När jag sedan gick där blev jag anfallen av en alligator när jag var ungefär halvvägs.

Den högg tag i mitt ben och drog ner mig. Kom upp till ytan en gång, som om jag skulle få en chans till att bli räddad. Men du bara stod där. Gjorde ingenting för att hjälpa, varken sträckte fram handen för att rädda mig eller ens ropade på hjälp. Sedan drogs jag ner. Längre och längre ner, ända ner till botten.

Tvärvaknade och satte mig upp i sängen. När jag sedan lyckades somna om drömde jag samma dröm igen. Ena gången blev jag övertalad och andra gången knuffad. Och så har det rullat på. Detta har lett till att jag kanske bara sovit 3 timmar åt gången. En läskig dröm.


Kommentarer
Postat av: Daniel

Det låter inge rolig med såna drömmar. :(

2009-03-30 @ 13:57:18
URL: http://danielhindrikes.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback