Uppsagd lägenhet

Nu har Jonas varit här och vi har skrivit under båda två att vi vill säga upp lägenheten.. Eller vill och vill, jag vill ju egentligen inte. Tyvärr har jag inte så mycket att välja på. Nu har jag 3 månader på mig att ordna upp mitt liv - vilket i det här fallet att jag antingen måste se till så att jag får mer i inkomst på ett eller annat sätt (leta mer/nytt jobb) och skaffa mig en billig lägenhet.. Hade ögonen på en liten etta med kokskåp.. Men idag fanns den inte längre att söka hos Tunabyggen.. Antingen måste jag ordna detta, eller så måste jag flytta hem till min mamma och pappa.

Även om mamma och pappa betyder mycket för mig så har jag ingen som helst lust att flytta hem till dem. Ser man på saken ur en ekonomisk synvinkel så vore det bättre att flytta hem till dem. Då kan jag nämligen plugga utan att behöva ta studielån.





Efter allt som hänt de senaste två veckorna så vill jag inte flytta härifrån. Inte från den här lägenheten, eller från den här staden. Båda har kommit att bli mitt hem. Jag vet att mitt hjärta kommer brista i ännu fler småbitar när vårt hem sakta upplöses.




Nu ska jag försöka lappa ihop mitt hjärta för ikväll..

Kommentarer
Postat av: Therese

usch det är aldrig roligt att säga upp något som man gillar så mycket, som definitivt är slutet på en era. Men jag tror att du hittar en lösning på det. Du kommer få ordning på ditt liv.

Kram kram

2009-02-26 @ 08:30:22
URL: http://www.allthanderhar.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback