Ny vinstera för LIF?

Leksand fick en sjudundrande start på säsongen. Flera gånger vann de med tvåsiffrigt på tavlan. Sedan hände något. Leksand gick från att vinna - till att förlora. Det var inga lag som låg högt i listan heller som de förlorade mot, utan lag som de i alla fall på pappret borde ha vunnit över.

Det har länge funnits diskussioner bland mina vänner och jag, om huruvida mycket av skulden borde läggas på Rick Jackman. Jag vet hur det låter, att lägga skulden för ett helt lags förlust på en enda spelare. Men enligt min uppfattning så verkar det som att Rick Jackman haft ett dåligt inflytande på laget.



Rick Jackman


Hur som helst så fick Jackman sparken. Skulle ljuga om jag sa att jag inte blev glad. De matcher jag sett Leksand spela (vilket har blivit några stycken), har Jackman inte gjort någon som helst nytta. Vid ett flertal tillfällen då Leksand fick baklänges mål så var det en bidragande orsak att Jackman var inne på isen och slarvade.

Att Jackman fick sparken verkar ha gett Leksand den nytändning de såväl behöver, och det hade inte kunnat komma vid ett lämpligare tillfälle. Med en 5-1 vinst mot Almtuna igår, och serieavslutning mot Malmö på fredag är jag, som så många andra, hoppfull. Kvalserien står nämligen snart för dörren, och den här nytändningen kan vara det som får LIF att i år ta sin plats i elitserien.




Leksand i mitt hjärta




Kommentarer
Postat av: Daniel

Heja Leksand!

2009-02-26 @ 10:13:24
URL: http://danielhindrikes.se
Postat av: Cecilia

Haha Daniel och du ;) (leksand alltså) Vi måste ses snart igen. Länge sen nu ;) Men kul att det går bra för dom nu då iaf. (leksand)

2009-02-26 @ 16:18:15
URL: http://ceciliaberglund.blogg.se/
Postat av: Cecilia

Sv: mohaha ja jag får ju de.. eller snarare fick. Men då fick jag dåligt samvete.. :S :(

2009-02-26 @ 21:50:32
URL: http://ceciliaberglund.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback