Klyschor

Klyschor är något som det finns gott om idag. Den ena är mer uttjatad än den andra. Här är några av de som jag fått höra flera gånger i mitt liv..


Kasta inte sten i glashus - Nehepp, bättre att kasta dart istället?


Vill man vara fin får man lida pin - Då låter jag hellre bli att vara fin så jag slipper lida..


Kärleken övervinner allt - Det tror jag först när jag ser det.


Älska mig som mest när jag förtjänar det som minst - Varför sätta en måttstock till hur mycket man älskar någon? Det borde räcka vid vetskapen att man älskar.


♥  There's plenty of fish in the sea - Vem fasen bryr sig om hur många det finns? De flesta blir nöjda och glada bara de får EN på kroken.


För att bli älskad måste du först älska dig själv - Jag dyrkar mig själv, så älska mig!


♥  Kärleken är blind - För den som inte kan se...för alla andra är den definitivt inte det.


♥  Det finns någon för alla - Innebär det att man måste sätta in en annons under försvunna personer för att hitta honom?


Mister man 1 står de 1000 på tur - Kön är öppen, välkomna att ta ert könummer och ställa er på tur!


Lär dig livets stora gåta, älska glömma och förlåta - Vad händer sen då?



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback