Smeknamn

Sitter på jobbet och sliter. Är lunch-tid nu så är rätt lugnt här vilket gör att mina tankar får fritt spelrum så som de bara kan få ibland. Huruvida det är bra att sitta och filosofera medans man jobbar ska jag lämna osagt. Alla jobb har sina för- och nackdelar. En av de största fördelarna med mitt jobb är att man får prata med folk världen över. De flesta man pratar med är riktigt trevliga.

Var var jag nu? Just det.. smeknamn.. Ibland när man pratar med folk, både här på jobbet och privat, så lägger de ibland till ett smeknamn.. Gumman, flickan eller ängeln är några exempel. Ingenting att anmärka på egentligen. Även om denna typ av smeknamn allt som oftast inte har någon egentlig innebörd är det ändå skönt att bli kallad gumman ibland, eller sötnos eller vad det nu kan vara. Fråga mig inte varför - för jag har absolut ingen aning. Det är bara så och det är rätt svårt att förklara, även om jag gjort ett förmodligen väldigt virrigt försök.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback